søndag den 22. december 2013

KLØR ER TRUMF...


...og skal jeg rose mig selv, lægge kortene på bordet, så må jeg nærmest betegnes som dydsiret!!!!!
??????!!!!!!
Jo, ser I, jeg er ramt af helvedesild, og for pokker hvor det klør, men ikke én eneste gang har jeg kløet retur, i de foreløbig 10 dage provokationerne har stået på.
Starten gik mandag i forrige uge, hvor jeg fik nogle voldsomme jag i venstre side, først i ryggen, derefter ditto foran. De blev tillagt, at jeg forud havde haft et par dage med voldsom hoste, og sligt kan som bekendt give ømme muskler. Men desuden opdagede jeg et (gammel) 5-krone stort udslæt til venstre for min navle, lignede hedeknopper, var dog ganske fredelige. Men torsdag morgen kløede det godt nok i den nedre del af ryg og side; et hurtigt tjek viste flere større røde områder fyldt med "bumser". Den kloge hr. Rimkoger mente, at helvedesild kunne være en mulighed, og googleri bekræftede dette. Først jag/smerter og dertil senere udslæt, normalt kun i den ene side af overkroppen.
Jeg har kunnet læse mig til (og via fotos), at mit tilfælde er af mildere grad, men det giver masser af kløen og i perioder voldsomme smerter, spolerer skønhedssøvnen og giver én lyst til uhæmmet at kradse løs. Men da jeg som teenager fik nikkelallergi - brillestel af metal, hvilket gav udslæt på næse, tindinger samt bag ørerne, blev til åbne kratere af en klæbrig masse, der vanskeliggjorde heling. Det tog flere måneder at slippe af med skidtet, så nu vil jeg ikke have væskende klister, ellers tak!
Kløen nu skyldes mest, at udslættene har fået sårskorpe, men det værste skulle snart være forbi. Tør ikke tænke på at skulle tilhøre gruppen, der plages af smerter i op til et år, uha, uha.

7 kommentarer:

Annemor sagde ...

Flink som ikke klør, med du fredensfader for et mareritt den helvetesilden er.
God bedring og så håper vi på ikkevondt eller ikkeklø veldig snart.
Klemmer til deg og Rimkogeren og vuff til du vet hvem :)
Mormorklem :)

Anonym sagde ...

En riktigt God Jul önskar vi er !

billedmager sagde ...

Du må have rigtig god bedring. Jeg tænker at du er sej, siden du forsøger at undgå at klø i den. Gud ske lov har jeg ikke selv haft det. Jeg håber at det snart går over.
God baghjul.
Knus

Birgitte sagde ...

Nej man må ikke klø og man skal skynde sig til lægen så kan man får medicin derfor :-)Håber du har det bedre nu, og ønsker dig et godt nytår :-) Og snar lig en god bedring :-)

Anonym sagde ...

God Kväll ! Här är det Måndagsmys framför TVn idag. Gott Nytt 2014 !

Donald sagde ...

God bedring - det lyder som om du har modstået en uimodståelig fristelse til at klø!

Gid der må være mange gode dage i det nye år.

Pia sagde ...

Jeg har heldigvis ikke prøvet det selv, men har læst og hørt fra andre nære, at det er noget rigtigt djævelskab. Med ondt skal ondt fordrives, om det så er at klø igen, (som det beder om) eller prøve at ignore.