fredag den 3. maj 2013

HVA' SIGER I SÅ...

 
...selv er jeg aldeles begejstret for disse, mine nyeste indkøb - og nej, de er ikke tiltænkt videresalg.
Hvad jeg egentlig googlede efter er glemt, men iblandt de foreslåede websteder var www.serie-boden.dk, og mit første besøg blev flere timer langt. Det var en herlig lang tur på barn- og ungdommens stier, så fuld af minder, at jeg selvfølgelig måtte have ordreblokken frem!! Takket være mine 2 storebrødre lærte jeg tidligt de forskel-
lige tegneseriehæfter at kende og senere krimipocketbøgerne.
Resultatet blev et lille kræmmerhus med blandede bolsjer, kan man vist sige; jeg måtte virkelig styre indkøbsgénet. Tempo kendtes kun af navn, men det enlige eksemplar fra 1956 til en flad 10'er er alle pengene værd. Noveller, en roman, artikler om kendte danske og udenlandske skuespillere, brevkasse, læsernes egne kærlighedsoplevelser etc. og ikke at forglemme de mange reklamer henvendt til kvinder - Rimkogeren fik ondt i maven af bare grineri :)
Nåh ja, 2 nyere bøger blev det også til. "Da jeg var barn", hvor 65 kendte danskere mindes barndommen, virkede helt passende. Nåh ja endnu en gang: Et par bøger og blade får I ikke at se, da de skal bruges som gaver!
I øvrigt fik jeg en ekstra overraskelse, nemlig at det Skipper Skræk blad fra 13.november 1962, som valgtes, det kunne jeg straks huske at have læst tidligere...
Skulle du ønske at få genopfrisket nogle tegneserier, besøg da serie-boden og se nærmere, f.eks. Superman, Dæmonen, Kalar, Fæhunden, Spirit, Luftens ørne, Peter & Ping, Magasin Madsen, Far til Fire, Fedthas, Molboerne o.m.a.
NEJ, DETTE INDLÆG ER IKKE SPONSORERET - jeg slap for at betale porto, men det fordi købet var på mere end 300 kroner, og samme service vil du få :)

11 kommentarer:

Catherine sagde ...

Et gensyn med forsvundne minder ser det ud til? :) dem har jeg også selv fundet, på net. God lørdag

Per Teilmann sagde ...

Udover "Tykke Niels" var der dælme ikke mange af de viste, jeg kendte ;-)

Rasmine sagde ...

Tempo er det eneste, jeg kan genkende, så jeg er åbenbart gået glip af noget. Der må være underholdning til temmelig mange timer.

Rejen sagde ...

Det er ren nostalgi, dog kan jeg selv kun huske Skrækkelige Olfert, og krimi'erne. Der er til mange timers hygge.. :-D

Helle K. sagde ...

Fine sager - vi køber også den slags engang imellem. Jeg husker Tulle Rulle Tappenstreg, den havde jeg som barn ... jeg drømmer om at falde over bogen om skovnisserne- lige nu kan jeg ikke huske titlen, men jeg har den kun i en udgave uden omslag.

Helle K. sagde ...

Tykke Niels har jeg da også læst ...

Kirsten sagde ...

Jeg kendte dem alle sammen, men det var sjovt at gense dem. Jeg har stadig en hel del, men har givet de fleste videre til sønnen.
Der var flere tegneserier, der kom på den sorte liste, da jeg var barn. Jeg mener Kong Kylie var en af dem.
Jeg elskede Peter Ping og Skrækkelige Olfert. :)
Kirsten

Kirsten sagde ...

Ser lige, at du også havde Skrækkelige Olfert. Hvad hed den flabede bydreng med stor frisure? Jeg kan ikke komme i tanker om det.
Kirsten

anjoe sagde ...

Tak for kommentarerne :)
At ikke alle kender de viste hæfter, ryster mig - nej, selvfølgelig ikke; vil tro, at flere af Jer modsat kender nogle, som er lukket land for mig!

- Helle. Jeg skal nok holde øje ;-)

- Kirsten. Bydrengen er desværre ikke med i dette første hæfte, og googleri fremkaldte kun en tegning af ham, men uden navn :(

Kirsten sagde ...

Nu ved jeg det. Han hed Carlt.
Kirsten

anjoe sagde ...

- Kirsten. Pyha, godt du fandt ham - jeg misforstod dig og troede, at bybudet hørte til hos Skrækkelige Olfert...

Carlt husker jeg ganske vel nu :)