søndag den 30. september 2012

IKKE AT JEG TROR SÅ MEGET PÅ DMI...






...men jeg satser på at lave en god, gammeldags oksekødssuppe på torsdag, alt imens regnen skulle sjaske ned. Selve suppefonden (hedder det vist) ligger parat i fryseren, men der skal laves kød- samt melboller og desuden ordnes velegnede suppeurter :)
Det er nogle måneder siden at jeg lavede sprængt oksespidsbryst, som blev kogt med løg, selleri, porrer og gulerødder. Kødet smovsede Rimkogeren og jeg efterfølgende med kartofler, gulerødder, rosenkål og peberrodssauce som tilbehør. Vi prøvesmagte suppen, og mums hvor var den god, ja vi kunne have slubret den i os lige på stedet!
Nu skal det være - på torsdag forstås. Ligesom ovenstående var min debut udi sprængning af kød, så kommer samme til at gælde melboller. Vandbakkelsesdej har jeg lavet masser af gange, og opskriften skal blot tilføjes lidt salt, men dejen kræver en vis fasthed, hvorfor jeg nok må piske æggene sammen forud og tilsætte dem lidt efter lidt. Det bliver spændende, men mislykkes projektet, er det kun mig, der vil græde salte tårer, for Rimkogeren er ikke meget for melboller...

7 kommentarer:

Inge sagde ...

Uhmmm... Nu fik jeg stor suppelyst.. :-)

Lone sagde ...

Åh hjemmegjort suppe, slet ikke ilde. Melboller må og skal der til, held og lykke med dem.

Annemor sagde ...

Oj, ble jeg sulten, tror du? Takk, det hjalp på matlysten min :-)
melboller må man ha. Helt klart :-)
Lykke til
Mormor

Per Teilmann sagde ...

Rimkogerens melboller sender du bare til mig ;-)

Donald sagde ...

Sådan noget har jeg aldrig lavet, men jeg synes også det er skønt at få en god suppe - jeg må jo hellere komme igang, det tager jo tid :)

Birgitte sagde ...

Oksekødsuppe mums:-)Der er ikke så meget der er bedre, og det er nu vi skal til at lave alle de tidskrævende og gode ting.Hjemmelavede melboller, skønt ;-)

anjoe sagde ...

Mange tak for Jeres kommentarer! Rimkogeren føler sig ikke mindreværdig, men i mindretal :)