lørdag den 5. marts 2011

RAW FOOD ER DET RENE PIP...






I slutningen af 2010 havde Rimkogeren og jeg besøg af en tårnfalk i vores forhave, hvor der dagligt udlægges fuglefoder. Rovfuglen fangede en solsort, og snart holdt den ædegilde... I søndags fik vi besøg af en spurvehøg, tror jeg, og atter måtte en solsort lade livet. Desværre rykkede/hoppede rovfuglen med sit bytte i ly ved de sidde-i-skjul-grene, som vi har lagt ud, så denne gang kunne jeg ikke få taget nogle rimelige billeder, inden den/de lettede, så I må nøjes med et; stuevinduerne trænger i øvrigt også til en ordentlig rengøring!

Overskriften er en hentydning til, at raw food må laves med en max. temperatur på 42 grader, og da en del fugles kropstemperatur er 39-42 grader, kan de vel kaldes raw food :)

nb. I øvrigt bliver jeg aldrig frivilligt en raw foodist, fuglespisning eller ej, og finder det lige strengt nok, at der bruges slogan såsom "Forførende, sundt og selvhelbredende" og "raw food - intelligent, forførende og sund mad til alle"
  

3 kommentarer:

Per sagde ...

Så heldige du/I er, sådan at opleve livets blodige alvor på tæt hold ;-)
PS. den sidste er ganske rigtig en spurvehøg, en han så vidt jeg kan se gennem grenene!

Inge sagde ...

Hvor er det spændende at I har disse smukke rovfugle så tæt på.. jeres solsorte er nok ikke helt så imponerede som jeg er.. :-)

Anonym sagde ...

Tak for Jeres kommentarer :-D
Næh, Inge, der er helt sikkert et par solsorte, som har sortlistet mig og mit lækre foder. Men et tab på 2 er ikke meget - ude i baghaven, hvor jeg i denne sæson har fravalgt at lægge foder ud, er tabet større, viser sorte dunbunker... Haven er til 3 sider omkranset af gamle, meget høje træer, og siddende der kan rovfuglene følge livets gang i såvel haven som på de omkringliggende marker. Det er spændende at se dem "holde stille" i luften, når en mus er observeret på mark, og så dykket/angrebet ;-)