fredag den 7. december 2012

JULETRÆET UDEN PYNT...

 
Jamen da, om ikke at Rimkogeren og jeg har valgt at få et grantræ for første gang i 29 år. Denne gang ikke et ægte, og tilmed blot ca. 35 centimeter mindre end dengang; det var et i potte, som senere blev plantet ud i vores baghave, men desværre ikke overlevede ude i mere end 2 år.
I mit barndomshjem valgte min far altid et for stort grantræ, læs: selvom han kendte til stuehøjden i vores spisestue, da kvajede han sig, hvorfor enten grantræets fod eller træets top måtte beskæres. Sikke et gedemarked hvert år *LOL*
Værre for mig som barn var, at han aldrig ville bruge mine eller mine 2 ældre brødres juletræspynt fra skole- eller hjemligt regi af. Næh, det kunne vi hænge op forskellige steder på vores børneværelse!
For min far var arvegods fra sine forældre - døde i deres 50ére - så vigtigt, at den julepynt skulle dominere vores hjem. Og alt blev hængt på samme pladser år ud og år ind; samme gjorde pynten i grandekorationer i lysekroner og vaser.

2 kommentarer:

Annemor sagde ...

Slik var det vel, man lyttet kanskje ikke så meget til kvinner og barn. Men ... gratulerer med grantre. Behøver kun å tørres av.
Klem i kvelden.

anjoe sagde ...

Du har ret i, at grantræet ikke kræver megen energi at bevare i nuværende stand :)
Hvad min far angår, så var han super-egoist i det meste af sit liv!