torsdag den 26. januar 2012

HIMMELSK #69...


Petunia ønsker at se himmelske billeder, og her får I mit bidrag :)

Historien bag er som følger: Rimkogeren og jeg førte os frem på de lollandske landeveje i vores ældre, sølvgrå Opel Astra Stationcar, og fordi jeg (Hyachint) sad til højre for rattet, udviste min kuede ægtemand sig eksemplarisk på alskens felter, ikke mindst at overholde de 80 km i timen. I mit sidespejl så jeg en hastigt bagfra kommende sølvfarvet bil - samme gjorde Richard, nåh nej, he-he, Rimkogeren via hans spejle. Jeg greb mit kamera for at prøve at fange en bil i fart, sad lige og placerede det tæt på forruden midtvejs, da vi blev overhalet. Dette blev registreret, fandt vi ud af efter kort tid, for fartdjævlen faldt ned i tempo, og lagde sig hyggenyggeligt bag vores i lang tid hold- afstand-sorte bilkammerat med samme 80 km/t. Staklen forventede, at police længere fremme ville vinke ham ind til siden, men det skete ikke, eller måske troede han, at den sorte ditto var betjente...
Hvad end hans tanker var, da fik han en reminder om, at han ikke overholdte lovens spilleregler - havde måske allerede et par klip i sit kørekort (en dansk ordning), så med det tredje, da havde han måttet starte forfra med prøver!!

Rimkogeren og jeg nød at iagttage fyren, og I andre skal tilsvarende huske, at for det meste er der tempomæssigt ikke meget tjent ved at køre for stærkt. Tjek selv, og træk stress og irritation fra :)

12 kommentarer:

HansHB sagde ...

Herlig bilde!
Ha en himmelsk fin kveld!

Per sagde ...

Prøv en gang at holde parkeret i vejsiden (trafikeret vej) og sid i bilen og vift lidt med en hårtørrer. Farten falder øjeblikkelig ;-)

anjoe sagde ...

Ja HansHB, det er ikke så ringe endda, og må din weekend blive samme ;-)

Per, undskyld mig, men behøver du at benytte en hårtørrer *LOL* Undskyld, just a joke, for jeg fattede kvikt meningen :-D

Anonym sagde ...

Kjempefint himmelsk bilde! Ønsker deg en kjempefin torsdags kveld!:)

Inge sagde ...

Hahahaaa.. han fik ingen bøde og du fik ikke dit fartbillede.. :-)
Sidder og griner af Per hårtørrer model.. :-)

Annemor sagde ...

Den var lekker.
Skal bruke den på veien til sommerheimen, der kjører man......... alt for fort.
Ha en fin kveld :-)

Catherine sagde ...

Meget fint sort/hvidt billede :-) Tak for dine kommentarer - God weekend!

Med kjæleik til livet sagde ...

koselig bilde

monikaklemz

Anonym sagde ...

Hehe fornøyelig historie :) Ikke lurt å kjøre for fort nei :) Og bildet er nydelig!

Monica S Engell sagde ...

Artig historie, og flott bilde i svarthvitt!
He en fin helg:)

Wenche sagde ...

Det var en artig og reflektert historie :0) Så sant som det er. Fartsfyllt bilde - ha en flott helg ! :0)

SigridfraEnget sagde ...

Tror man politiet er ute, tar man det ofte veldig med ro... ;-) Spennende skyer på himmelen.